Sinclair In The Spotlight

What caused the Sinclair Broadcast Group, whose top executives have been large contributors to President George W. Bush and the Republican Party, to seemingly backtrack on plans to air a documentary attacking Senator John Kerry? Stolen Honor, in which some Vietnam veterans assail Kerry's antiwar activism, had reportedly been scheduled to air on 62 Sinclair affiliates. Instead, on 40 affiliates Sinclair aired A POW Story on Friday, a "news special" that drew on portions of Stolen Honor but also delved into the way politics and the media influence one another. Sinclair denies any about-face, saying that the company had never made...

Want the full story?

Subscribe Now

Subscribe
Subscribe

Get TIME the way you want it

  • One Week Digital Pass — $4.99
  • Monthly Pay-As-You-Go DIGITAL ACCESS$2.99
  • One Year ALL ACCESSJust $30!   Best Deal!
    Print Magazine + Digital Edition + Subscriber-only Content on TIME.com

Learn more about the benefits of being a TIME subscriber

If you are already a subscriber sign up — registration is free!