Bizwatch, May 20, 1996


Having plopped down a reported $20 million only a year ago, Ronald Perelman, chairman of Revlon and New World Communications Group, and David Pecker, CEO of Hachette Filipacchi Magazines, were understandably interested in what their new property, Premiere magazine, had in store for its 600,000-some circulation. But interest quickly turned to interference that has now led to the resignation of two top editors and near rebellion by the staff.

Resentment began with the listing of Perelman's wife Patricia Duff on the magazine's masthead, and grew when staff members were told to use pictures of Revlon execs in a layout....

Want the full story?

Subscribe Now


Get TIME the way you want it

  • One Week Digital Pass — $4.99
  • Monthly Pay-As-You-Go DIGITAL ACCESS$2.99
  • One Year ALL ACCESSJust $30!   Best Deal!
    Print Magazine + Digital Edition + Subscriber-only Content on

Learn more about the benefits of being a TIME subscriber

If you are already a subscriber sign up — registration is free!