Press: Arizona Scandal

Arizona telephone poles, from the Grand Canyon to the Mexican border, blossomed out last fortnight with posters that screamed:

"Big Arizona Scandal:

$200,000 Phoenix Graft!"

Advertisements in Arizona daily papers repeated the outcry, paid for by the loud Los Angeles Examiner to sell its issue of Sept. 24. The advertisements were an implied wager that no Arizona newspaper would print the scandal story. The Examiner was right.

The Examiner's story alleged that 15 unnamed Phoenix "politicians, businessmen and others" had been paid $200,000 by unnamed contractors, before the awarding of a $2,000,000 pipeline contract. The...

Want the full story?

Subscribe Now

Subscribe
Subscribe

Get TIME the way you want it

  • One Week Digital Pass — $4.99
  • Monthly Pay-As-You-Go DIGITAL ACCESS$2.99
  • One Year ALL ACCESSJust $30!   Best Deal!
    Print Magazine + Digital Edition + Subscriber-only Content on TIME.com

Learn more about the benefits of being a TIME subscriber

If you are already a subscriber sign up — registration is free!