The Press: The Founder's Daughter

The men in the city room of Tokyo's Asahi Shimbun (Rising Sun Newspaper) have always enjoyed a welcome insulation from meddling. Co-Founder Ryohei Murayama believed firmly that the editorial content of his paper belonged to the editors alone, and with that formula he built the paper into the largest in Japan (present circ. 4,700,000). Before he joined his ancestors in 1933, Murayama tried to make sure that his no-meddling policy would survive: he vested control of the paper in a board of directors drawn from Asahi's ranks. But that same year meddling began....

Want the full story?

Subscribe Now

Subscribe
Subscribe

Get TIME the way you want it

  • One Week Digital Pass — $4.99
  • Monthly Pay-As-You-Go DIGITAL ACCESS$2.99
  • One Year ALL ACCESSJust $30!   Best Deal!
    Print Magazine + Digital Edition + Subscriber-only Content on TIME.com

Learn more about the benefits of being a TIME subscriber

If you are already a subscriber sign up — registration is free!