The Press: Paperless Tiger

The Monday edition of Communist China's biggest newspaper, Peking's People's Daily (estimated circ. 1,000,000), went down from eight pages to four. The Red Flag, semimonthly bull horn of the Party Central Committee, now occasionally publishes monthly. In Hong Kong, the customary array of Red Chinese propaganda—some 150 different periodicals in 1959—has dwindled to a meager dozen, and a few bookstore browsers were amazed to learn that one steady seller was no longer available: the collected works of Red China's Chairman Mao Tse-tung.

Behind these statistics lies no benevolent Red Chinese plan to ease up on peddling of the party line. Fact is...

Want the full story?

Subscribe Now

Subscribe
Subscribe

Get TIME the way you want it

  • One Week Digital Pass — $4.99
  • Monthly Pay-As-You-Go DIGITAL ACCESS$2.99
  • One Year ALL ACCESSJust $30!   Best Deal!
    Print Magazine + Digital Edition + Subscriber-only Content on TIME.com

Learn more about the benefits of being a TIME subscriber

If you are already a subscriber sign up — registration is free!