Radio: Radio & Revolt

For more than six years, U.S.-supported (through Crusade for Freedom) Radio Free Europe has served the West as an effective clearinghouse of news flowing in and out of the Communist orbit. When the anti-Soviet revolutions struck in Poland and Hungary, RFE was operating 29 high-powered transmitters out of West Germany and Portugal on a 20-hour-a-day basis to furnish the enslaved peoples with news reports, which the Communists tried to suppress by jamming. Last week RFE was attacked by West German papers and Bonn politicos, and caused some worried U.S. citizens (including NBC Commentator Chet Huntley) to ask a question. Had the...

Want the full story?

Subscribe Now

Subscribe
Subscribe

Get TIME the way you want it

  • One Week Digital Pass — $4.99
  • Monthly Pay-As-You-Go DIGITAL ACCESS$2.99
  • One Year ALL ACCESSJust $30!   Best Deal!
    Print Magazine + Digital Edition + Subscriber-only Content on TIME.com

Learn more about the benefits of being a TIME subscriber

If you are already a subscriber sign up — registration is free!