Egypt: An Interrupted Lunch

In 1953, Cairo Publisher Mustafa Amin reported exuberantly that his nation's new revolutionary regime was the first "honest, democracy-loving government in 5,000 years of Egyptian his tory." Nasser soon proved him wrong, but for years the personable, pro-Western Amin remained close to Egypt's strongman. He was sent to Beirut on a top-secret mission to seek an end to the Suez war, served as Nasser's adviser on a trip to the U.N. In 1962, long after all Cairo papers had been nationalized, Nasser signed a decree restoring him as publisher of his Al Akhbar (The News). Last week Amin, 51,...

Want the full story?

Subscribe Now

Subscribe
Subscribe

Get TIME the way you want it

  • One Week Digital Pass — $4.99
  • Monthly Pay-As-You-Go DIGITAL ACCESS$2.99
  • One Year ALL ACCESSJust $30!   Best Deal!
    Print Magazine + Digital Edition + Subscriber-only Content on TIME.com

Learn more about the benefits of being a TIME subscriber

If you are already a subscriber sign up — registration is free!