The Press: Bourgeois Beats

For 47 years, China's Ta Rung Pao (The Impartial) cherished its role as an independent newspaper, liked to think of itself as the New York Times of China. But last November, Editor Wang Yun-sheng, correctly gauging the strength of the red tide, left the main office at Shanghai and turned up in Communist-held Peiping to confess his sins. In 20 years with Ta Rung Pao, admitted Wang, he had failed: "Although [I tried] to run the paper as an independent one, in reality it has betrayed the interests of the people . . ....

Want the full story?

Subscribe Now

Subscribe
Subscribe

Get TIME the way you want it

  • One Week Digital Pass — $4.99
  • Monthly Pay-As-You-Go DIGITAL ACCESS$2.99
  • One Year ALL ACCESSJust $30!   Best Deal!
    Print Magazine + Digital Edition + Subscriber-only Content on TIME.com

Learn more about the benefits of being a TIME subscriber

If you are already a subscriber sign up — registration is free!