The Press: TIME Banned in Argentina

Argentina, the only South American Government still diplomatically related to the Axis, last week issued an order in keeping with its role. It banned TIME—and 188 other publications—from Argentine mails.*

On the list with TIME: pro-Communist and liberal Argentine newspapers (like Argentine Libre); a few organs published for people in exile (like Checoeslovaquia Libre); 20 Mexican publications; 13 Chilean; 13 Uruguayan; a scattering from Spain, Cuba, Belgium, Venezuela, Russia; and 21 U.S. newspapers and magazines.

Reason for TIME'S exclusion: heavyhanded, stubborn Argentine President Pedro Pablo Ramirez objected to recent TIME reports on Argentina,...

Want the full story?

Subscribe Now

Subscribe
Subscribe

Get TIME the way you want it

  • One Week Digital Pass — $4.99
  • Monthly Pay-As-You-Go DIGITAL ACCESS$2.99
  • One Year ALL ACCESSJust $30!   Best Deal!
    Print Magazine + Digital Edition + Subscriber-only Content on TIME.com

Learn more about the benefits of being a TIME subscriber

If you are already a subscriber sign up — registration is free!