Telegraph Sold

August, moneyed peers of the race of Baron Rothschild were annoyed, last week, when the great financial Jewish-sporting newspaper The Daily Telegraph passed from its traditional family ownership into the hands of a mere though potent syndicate.

Since 1903 the sole direction of the conduct and policy of the Telegraph has been in the hands of Harry Lawson, Webster Lawson, now Viscount Burnham. His father had managed the property before him, and Lord Burnham has retained the family tone and tempo.

Each morning thousands of Britons turn to...

Want the full story?

Subscribe Now

Subscribe
Subscribe

Get TIME the way you want it

  • One Week Digital Pass — $4.99
  • Monthly Pay-As-You-Go DIGITAL ACCESS$2.99
  • One Year ALL ACCESSJust $30!   Best Deal!
    Print Magazine + Digital Edition + Subscriber-only Content on TIME.com

Learn more about the benefits of being a TIME subscriber

If you are already a subscriber sign up — registration is free!