Chinese Broadcast Blues

In 2001, AOL Time Warner (parent of TIME) was granted the right to broadcast its Mandarin-language channel, China Entertainment Television (CETV), to 19 million households in the southern province of Guangdong. But all those eyeballs were never successfully converted into ad dollarsthe venture lost $17 million on a paltry $450,000 in revenue in 2002and last week, the company sold off a controlling 64% stake in CETV to media company Tom.com, part of Hong Kong billionaire Li Ka-shing's empire. Tom.com has an extensive mainland advertising network, but it has no TV experience and now must overhaul CETV's lackluster slate of dubbed foreign...

Want the full story?

Subscribe Now

Subscribe
Subscribe

Get TIME the way you want it

  • One Week Digital Pass — $4.99
  • Monthly Pay-As-You-Go DIGITAL ACCESS$2.99
  • One Year ALL ACCESSJust $30!   Best Deal!
    Print Magazine + Digital Edition + Subscriber-only Content on TIME.com

Learn more about the benefits of being a TIME subscriber

If you are already a subscriber sign up — registration is free!